Tot recordant a la Rosa Deulofeu

Fa un dies coincidint amb la festivitat de santa Eulàlia, vaig estar llegint, amb els meus alumnes la biografia d'aquesta Santa, "la de bon parlar", "la que parla bé". Una noia barcelonina que un dia decideix presentar-se davant Dacià i confessar: -"Jo sóc Eulàlia, la serventa del meu Senyor Jesucrist, en ell hi tinc posada la meva confiança."

Encara tenia ben present la missa en record de la Rosa Deulofeu. Aquest any ha fet deu anys de que la Rosa ens deixà i com ho va fer segles enrere santa Eulàlia, tenia viva la seva fe en Jesucrist. En la carta que va escriure a tots els qui s'havien interessat per la seva salut quan se li va declarar la malaltia, ens recordava aquest text del Deuteronomi: "Sigueu valents, decidits, no tingueu por, no us acovardiu, el Senyor, el teu Déu t'acompanyarà, no et deixarà, no t'abandonarà".

I amb les seves paraules refermava: "Vull ser valenta, no pels meus esforços, perquè jo no en sóc, de valenta, sinó perquè tinc la certesa que Ell és en mi, Ell no m'abandonarà en el que em tocarà viure, que certament no sé què serà".

El bisbe Joan, n'era el seu director espiritual, la visitava sovint durant tota la malaltia, i recordava els moments en que compartiren feina al bisbat, pregària i reflexió a Sant Jeroni de la Murtra. Al finalitzar de la missa exequial el dia del seu enterrament digué: "Mirarem de ser com tu has estat i tu ens has ensenyat a ser. Ara, Rosa, enterrarem el teu cos, Però el missatge de la teva vida...no l'enterrarem mai."

Un grup de familiars i amics de la Rosa constituïren l'Associació Amics de Rosa Deulofeu i coincidint amb el 5 è aniversari de la seva mort, el Cardenal Arquebisbe de Barcelona Lluís Martínez Sistach anuncià la introducció de la causa de canonització per part de l'Arxidiòcesi de Barcelona. Enguany Arquebisbes i Bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense han donat el seu vistiplau a la incoació de la causa.


En el llibre "Rosa, el somriure de la fe" el bisbe Joan ens deixava escrit:
"Ha estat una gràcia de Déu el pas de la Rosa per la nostra vida, la de molts, la d'aquesta església diocesana nostra que tant va estimar, la d'una infinitat de joves de tot arreu. Ara des de l'altra riba, ens estimula i prega per nosaltres."


Ara que tots dos reposen en companyia de Déu Nostre Senyor, qui sap si també podríem aconseguir que, a l'igual que la Rosa, s'iniciés la causa canonització del Bisbe Joan.






Potser t'agraden aquestes entrades

ENTREVISTA AL PUNT DIARI 21 de MAIG de 2022

Entrevista El Punt Avui

Entrevista El Punt Avui Entrevista de Mireia Rourera a en Jordi Breu i a mn. Jaume Aymar. 2 de juliol de 2018

La nostra seu està al Monestir de Sant Jeroni de la Murtra