Volem donar les gràcies a la Montserrat Llopart per fer-nos
arribar aquestes pregàries que reproduïm a continuació. De ben segur ens ajudaran en els moments de pregària d'aquests dies.
També adjuntem l'homilia del IV Diumenge de Quaresma de mn. Jaume Aymar:
CESC QUE HI VEUEN
També hem actualitzat l'anterior article amb noves propostes i noves actulitzacions com CATALUNYA CRISTIANA i CATALUNYA RELIGIÓ.
ENS PODEU FER ARRIBAR LES VOSTRES PREGÀRIES, LES VOSTRES REFLEXIONS, LES ANIREM COMPARTINT. MOLTES GRÀCIES!!
ENS HO PODEU FER ARRIBAR A AQUESTA ADREÇA:
memorialbisbejoancarrera@gmail.com
ENTRE TOTS EN EN SURTIREM!! #PreguemACasa
"LA NOSTRA ESPERANÇA ÉS EL SENYOR"
EN EL SOFRIMENT

Aguanta!, conforma’t i ofereix... No estàs sol. Déu
t’estima i resisteix el dolor amb tu.
Els que han sofert, els que sofreixen són grans davant
Déu... I no vulguis fer el camí sol. Atura’t. Mira la creu de Crist..., braços
oberts... Mira’t, hi ets dintre d’ells, no t’ha deixat fora, perquè t’ha
comprat amb la seva sang, li pertanys i t’estima.
Mira... els seus ulls volen clavar-se en els teus, no el
rebutgis... Seràs feliç dins del dolor i segur que et pesarà menys.
“Veniu a mi, els qui esteu
cansats i afeixugats, que jo us alleujaré i us faré reposar”, ens diu en l’Evangeli, a tu, a mi, a tots.
Per què, si ens movem a tantes veus, no ens movem a la
d’Ell?...
Que Déu ens faci la gràcia d’obrir-li el cor, de retornar
a l’esperança per poder viure en pau.
Amén.
Montserrat Llopart
EN EL SOFRIMENT. Document pdf
EN EL NOSTRE TEMPS
Acollim, agraïm i junts ens comprometem.
No és l’hora de la por ni de la soledat.
No és el temps de la dispersió.
No és el moment de fer camins en solitari.
No és l’instant de la pregunta sense sortida.
És l’hora de la comunió. És el temps de la veritat.
És l’hora d’escoltar, acollir, construir...
És l’hora d’entre tots i totes buscar i caminar.
És ara quan ens hem de donar la mà.
És ara quan la por no té res a fer.
És ara quan la nostra força és el diàleg.
És el temps dels qui creuen i esperen.
És el temps pels qui es volen fer nous.
És el temps pels qui desitgen fer quelcom nou.
És el temps perquè les nostres mans toquin i acullin
el món amb la
il·lusió d’una esperança nova.
Que s’acostin a cada persona, situació i projecte, amb
el respecte
que
requereix tot allò que és humà.
Que s’enllacin amb moltes altres mans, per constituir
xarxes que generin
vida. AMÉN.
HOMILIA DEL CARDENAL JOAN JOSEP OMELLA
IV Diumenge de Quaresma
CECS QUE HI VEUEN
HOMILIA mn. Jaume Aymar
22 de març
de 2020
Cal
situar aquest evangeli que hem proclamat en el context de les comunitats
cristianes a Àsia Menor cap a finals del segle primer, per a les quals va ser
escrit l’Evangeli de Joan i que s’identificaven amb el cec i amb la seva
curació. Elles mateixes, aquestes primeres comunitats, a causa d’una visió
legalista i mesquina de la llei de Déu, possiblement eren “cegues”, no veien
tota la novetat de la vida i l’ensenyament de Jesús. Però, com va
succeir per al cec, també elles van aconseguir veure la presència de Déu en la
persona de Jesús de Natzaret i es van anar convertint.
Els
deixebles pregunten al Mestre: “rabí qui va pecar, ell o els seus pares, perquè
hagi nascut cec? “ En aquella època –i en d’altres èpoques, també en la nostra
passa encara en algunes cultures- un defecte físic o una malaltia era
considerada un càstig de Déu. Associar els defectes físics al pecat era una
manera amb el qual els sacerdots de l’Antiga Aliança mantenien el seu poder
sobre la consciència de poble. Jesús ajuda a corregir les seves idees i dóna una
visió nova del mal: "Ni ell va pecar ni els seus pares, és perquè es
manifestin en ell les obres de Déu ". Aquí tenim una clau per
llegir el tema del mal des de l’òptica cristiana: la tenebra, la foscor, la
incertesa, el desconcert ... és el teló de fons que fa que ressalti encara més
la novetat i la claror de la intervenció de Déu. El cec no
simbolitza el pecador, ni la ceguesa el pecat. Més aviat la ceguesa és la
situació prèvia a haver acollit Jesús i la seva Paraula. I la visió que Jesús dóna
simbolitza la fe.
I
tantes vegades creient que veiem, no hi veiem. Com diu un dossier per ajudar
la Lectio Divina de l’Acció Catòlica Obrera que ens ha passat
mossèn Salvador Roura, rector de la Salut: “som cecs quan tenim una mirada
superficial de la realitat i ens neguem a anar a fons. Som cecs quan jutgem i
es deixem portar per les aparences sense passar endins, al cor, on es cou la
veritat més profunda de les nostres accions. Quan no ens fiem de res ni de
ningú que no estigui d'acord amb el que havíem pensat per endavant. Quan ens
creiem superiors als altres i no acceptem que tothom pot tenir llavors de
veritat. Quan no ens interessa veure, ni en profunditat ni en extensió, perquè
exigeix un esforç, perquè desconcerta...
Som cecs quan veiem la realitat i la deformem interessadament. Quan tenim
actituds inamovibles També són cecs els que no poden veure perquè altres els ho
impedeixen. Cecs són els que giren la cara per no veure les situacions
d’injustícia, pobresa i indefensió que viuen altres persones.
Totes
aquestes cegueses ens impedeixen ser persones lliures, persones alliberades.
Intenta identificar les teves cegueses. Em veig reflectit en algunes d'elles?
Per què? Com sortir-ne? Quins aspectes de la meva vida necessiten llum?
Estimats
germans i germanes, aquests dies d’obligat confinament per a molts, són una
ocasió propícia per al silenci, la interiorització, la pregària, el
replantejament dels hàbits de viure. També per al diàleg en el si de la
família. Perquè els pares i mares pugueu exercir el vostre paper amb enginy i
amb creativitat. Per ajudar ni que sigui a la distància per mitjà del telèfon o
el watsapp a les persones que es troben més soles. Però també
aquestes setmanes fan que ens sentim solidaris amb aquells que viuen privats de
llibertat, amb els qui tenen les fronteres barrades, amb els malalts... Potser
des de la distància i la privació hi veurem més clar?
El
P. Joan Baptista Bertran, jesuïta i poeta de Sant Joan de les Abadesses,
comentant el poema La Vaca cega de Joan Maragall (Poesies,
1895), deia que en ell hi ha simbolitzat el drama de la condició
humana. La vaca cega, és la única que hi veu de debò perquè el sofriment li fa
reconeix la seva limitació i per això mou la nostra compassió. Les companyes
(les persones alienades) pasturen tranquil·les i fresques l’herba a l’atzar i creuen erròniament
que hi veuen quan en realitat no veuen res:
Topant de cap en una i altra soca,
avançant d'esma pel camí de l'aigua,
se'n ve la vaca tota sola. Es cega.
D'un cop de roc llençat amb massa traça,
el vailet va desfer-li un ull, i en l'altre
se li ha posat un tel: la vaca es cega.
Ve a abeurar-se a la font com ans solia,
mes no amb el ferm posat d'altres vegades
ni amb ses companyes, no: ve tota sola.
Ses germanes, pels singles, per les comes,
pel silenci dels prats i en la ribera,
fan sonar l'esquellot, mentre pasturen
l’herba fresca a l'atzar... Ella cauria.
Topa de morro en l'esmolada pica
i recula afrontada; però torna,
I abaixa'l cap a l'aigua, i beu calmosa.
Beu poc, sens gaire set. Després aixeca
al cel, enorme, la embanyada testa
amb un gran gesto tràgic; parpelleja
sobre les mortes nines, y se'n torna
orfe de llum sota del sol que crema,
vacil·lant
pels camins inoblidables,
brandant lànguidament la llarga cua.
Germanes
i germans, que el Senyor aclareixi la mirada interior del nostre cor perquè
enmig de la foscor coneguem a quina esperança hem estat cridats.
Blog de Jaume Aymar